Wysokie wymagania klientów - jak im sprostać

Wysokie wymagania klientów – jak im sprostać?!

940 492 Wolna we własnej firmie

Która z nas nie miała w swojej firmie trudnego klienta? Klient, który chce więcej. Klient, który ma zastrzeżenia. Klient, który myślał, że otrzyma coś innego. Klient, który chce coś ekstra albo czuje, że jeszcze nie do końca zrealizowaliśmy jego potrzebę. Sposób na trudnego klienta – czy w ogóle taki istnieje?

Otóż moja Droga, jest kilka działań, które możesz wykonać, aby ograniczyć ilość sytuacji, które bywają dla ciebie w związku z tym nieprzyjemne, trudne, które cię martwią albo czasami wręcz złoszczą. Jakich? Oto one, zaczynamy!

Obejrzyj specjalne wideo:

 

lub posłuchaj:

 

Transkrypcja:

Kto tak naprawdę jest Twoim klientem?

Często prowadząc firmę, nawet jeżeli słyszałyśmy setki razy, że powinnyśmy ograniczyć swoją grupę docelową, i tak często zapraszamy do naszego biznesu wszystkich.

Wiemy, że mamy dobry produkt lub usługę. Chciałybyśmy, aby każdy mógł skorzystać z tego dobrodziejstwa. Jest jednak tak, że każda z nas ma inną energię, każda z nas też posługuje się innymi słowami i narzędziami oraz ma inny pomysł na to, jak temu klientowi pomóc.

W związku z tym, nawet jeżeli jakaś grupa osób szuka rozwiązania, to nie zawsze szuka rozwiązania w tym samym stylu.

A więc moja Droga, kto tak naprawdę jest twoim klientem? Świadczysz usługi premium czy to są usługi z założenia łatwo dostępne dla każdego? Jakie są specyficzne cechy Twoich klientów?

Warto, abyś faktycznie zawęziła nieco grupę odbiorców i w ten sposób zaczęła naprawdę autentycznie, spójnie z nimi komunikować.

Autentyczny komunikat znacznie ułatwia zadecydowanie potencjalnym klientom, czy to faktycznie firma dla nich. Dobry komunikat również pokazuje, czego się w danym produkcie lub usłudze się nie znajdzie lub dla kogo są one niepolecane. Pozwolenie sobie na przemówienie swoim prawdziwym głosem tak, aby każdy miał szansę poznać ciebie taką, jaką jesteś (albo twoją firmę taką jaką jest), pozwala ocenić klientom czy to w „ich stylu” i z większą pewnością podjąć decyzję. A większa pewność, to większe zrozumienie i chęć współpracy.

Ady już dasz sobie prawo do bycia autentyczną, zastanów się proszę…

Czy twoi potencjalni klienci naprawdę wiedzą, czego mogą się spodziewać?

Słowem-kluczem jest słowo „naprawdę”.

Wydaje nam się, że skoro coś gdzieś na stronie jest napisane albo gdzieś kiedyś wspomniałyśmy o szczegółach oferty na Facebooku, to klienci już wiedzą wszystko.

Wydaje się nam również, że skoro są z polecenia, to pewnie znajomy opowiedział o sposobie działania naszej firmy i efektach współpracy. Nic bardziej mylnego.

Klient często potrzebuje się dowiedzieć po kolei, jak wygląda współpraca. Warto zadbać o przedstawienie mu bardzo konkretnych danych, planu działania, albo informacji, które pozwolą mu sobie wyobrazić proces współpracy lub rezultaty. Zadbaj zatem o to, aby twój klient otrzymał od Ciebie formę takiej zapowiedzi.

Miej pewność, że klient wie, na co się pisze. I pamiętaj! Ogromną rolę odgrywają również umowy. Jeżeli takiej nie masz w swojej firmie, zastanów się poważnie nad tym, czy nie czas na stworzenie bardzo prostej, nawet jednostronicowej, ale jednak umowy. Pomoże Ci uporządkować relację z klientem i pokazać za co dokładnie płaci oraz na jakich warunkach możecie wspólnie poszukiwać rozwiązania.

Jeżeli już masz umowę i klient wie, czego się spodziewać, to oczywiście nie zawsze ochroni przed sytuacją, w której klient w trakcie współpracy chce więcej.

Pamiętaj jednak, że to Ty wyznaczasz własne granice i to ty je trzymasz.

Warto byś odpowiedziała sobie na pytanie, do jakiego momentu faktycznie możesz się nagiąć lub coś zmienić. Jeżeli wcześniej wszystko było wyjaśnione, klient otrzymał jasne informacje o ramach współpracy, zawsze możesz powołać się na ten dokument.

Możesz również ustalić swoje własne bufory tolerancji. Na przykład bufor czasowy – ile godzin ekstra możesz poświęcić na obsługę takiego klienta? Albo ile faktycznie ekstra produktów możesz dołożyć? Albo na ile możesz zmodyfikować produkt w wyjątkowych przypadkach?

Pytanie czy w ogóle chcesz sobie dać przestrzeń na takie zmiany, czy chcesz się powołać na na umowę i konkretnie tego się trzymać.

I pamiętaj, doskonałym sposobem jest zawsze rozmowa. Rozmowa spokojna, z zainteresowaniem, ze skupieniem się na tym, czego druga strona potrzebuje i czego tak naprawdę poszukuje.

Czasami wydaje się klientowi, że chce czegoś więcej, ale nie chodzi zupełnie o produkt czy usługę. Może się okazać, że dosłownie jedna szczera rozmowa czy poświęcenie klientów nieco większej uwagi, będzie tym, co da mu poczucie wyjątkowości, której tak bardzo potrzebował.

Nie bój się do tej rozmowy przygotować! Przegadaj ten temat wcześniej z kimś zaufanym albo przygotuj kluczowe argumenty, jeżeli wiesz, że będziesz ich potrzebować.

Pamiętaj, że masz wpływ na relację z klientem. Jeżeli znasz własne granice i zapewniłaś wcześniej klarowność tego, jak będzie funkcjonowała wasza współpraca, to spokojnie. Wysokie wymagania klienta będą niczym, tylko bodźcem do dalszego rozwijania się Twojego biznesu. 

Moja Droga i tego bardzo serdecznie ci życzę. Daj mi znać koniecznie w komentarzu, jakie Ty masz podejście do tych trudnych/wymagających klientów. Masz własne sposoby, a może takie sytuacje nie przytrafiają ci się wcale? Chętnie przeczytam o tym w komentarzu! A teraz życzę ci wszystkiego dobrego i do usłyszenia wkrótce!

 

MIEĆ CZAS I FIRMĘ? TO MOŻLIWE!
Zapisz się na newsletter i otrzymaj bezpłatny WORKBOOK, dzięki któremu postawisz swoje pierwsze solidne kroki w kierunku większej ilości czasu dla siebie.
 Twój e-mail jest u mnie bezpieczny, a treści przesyłane wysoce wyselekcjonowane.
PORZĄDKOWANIE ZADAŃ
Zapisz się na newsletter i otrzymaj PDF, który na jednej stronie przeprowadzi Cię przez proces porządkowania zadań.
 Twój e-mail jest u mnie bezpieczny, a treści przesyłane wysoce wyselekcjonowane.
POTWIERDŹ E-MAIL
Sprawdź proszę pocztę i potwierdź maila, klikając w wysłany link. Po kliknięciu zostaniesz przekierowany do strony z plikiem PDF.
 Twój e-mail jest u mnie bezpieczny, a treści przesyłane wysoce wyselekcjonowane.
Jeżeli go nie widzisz, sprawdź SPAM - mógł tam trafić przez pomyłkę.
Pobierz darmowe narzędzie
Zapisz się na listę i pobierz KARTĘ MACIERZY IDEI, aby uporządkować swoje pomysły i wybrać te najpotrzebniejsze właśnie teraz!
Fantastycznie! Email
z linkiem już do Ciebie leci!
Jeżeli nie znajdziesz wiadomości w swojej skrzynce to zajrzyj do folderu SPAM - być może tam wylądował.
Pobierz darmową listę narzędzi
Zapisz się na listę i pobierz listę narzędzi do automatyzacji i rozwijania firmy wraz z praktycznym opisem, której sama używam!
Hurra, bezpłatne narzędzie za chwilkę będzie w Twoich rękach!
Zapisz się na listę i pobierz KARTĘ DIAGNOSTYKI FIRMY, aby sprawdzić na ile dokładnie Twoja firma jest dopasowana do Ciebie.
Pobierz darmowe narzędzie
Zapisz się na listę i pobierz LISTĘ 18 PRZEKONAŃ I UNIWERSALNĄ METODĘ ICH ZMIANY, aby Twoja firma mogła się sprawnie rozwijać w zgodzie z Tobą!
Pobierz darmowe narzędzie
Zapisz się na listę i pobierz ARKUSZ TWORZENIA MODELU OFEROWANIA , aby nadać konkretna strukturę Twojej ofercie i przyciągnąć prawdziwych klientów!
Pobierz darmowe narzędzie
Zapisz się na listę i pobierz narzędzie do UPORZĄDKOWANIA ZADAŃ WŁAŚCICIELKI, aby wiedzieć, czym naprawdę masz się zająć we własnej firmie teraz!
ZNAJDŹ KLIENTA IDEALNEGO I DOPASUJ DO NIEGO OFERTĘ
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ I ODBIERZ NARZĘDZIE
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
1-MINUTOWA DIAGNOSTYKA TWOJEJ FIRMY
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ I ODBIERZ NARZĘDZIE
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
ZAMKNIĘCIE FIRMY - KIEDY POWIEDZIEĆ SOBIE DOŚĆ?
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ I ODBIERZ NOTATKI
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
KLAROWNEJ WYCENY TWOJEGO CZASU
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ I ODBIERZ ARKUSZ DO OBLICZENIA
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
UPORZĄDKUJ FIRMĘ W 5 DNI!
ZAPISZ SIĘ NA WYZWANIE I KROK PO KROKU
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
  • zdiagnozujesz obszary, które działają, a które są do poprawienia
  • określisz komu konkretnie służy Twoja firma i jak docierać do właściwych klientów
  • jasno określisz cel biznesowy, aby pracować sprawniej i efektywniej
Przekonania blokujące rozwój firmy i jak sobie z nimi poradzić
Zapisz się na listę i zarezerwuj miejsce na webinar
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
STWÓRZ KLAROWNE GRANICE - SPECJALNE NARZĘDZIE
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ I ODBIERZ NARZĘDZIE
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
21 PRAKTYCZNYCH SPOSOBÓW, ABY ZARABIAĆ WIĘCEJ PRACUJĄC MNIEJ
POBIERZ CHECKLISTĘ Z OPISEM
Twój adres jest tutaj bezpieczny.
JAK DOPASOWAĆ MODEL FIRMY DO SIEBIE?
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ I ODBIERZ PRAKTYCZNE NOTATKI PDF Z LINKAMI
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.