Jak pozwolić klientom na luksus posiadania Twoich produktów

Jak pozwolić klientom na luksus posiadania Twoich produktów?

940 492 Wolna we własnej firmie

 

Jak pozwolić klientom na luksus posiadania Twoich produktów?

WOLNA WE WŁASNEJ FIRMIE SHOW – odc. 1

Pytanie niewątpliwie jest podchwytliwe, dlatego, że chcę Ci opowiedzieć o kilku aspektach. Nie tylko o tym, jak sprawić, aby Twoje produkty lub usługi były luksusowe, ale też o tym, jaka jest jedna rzecz, która blokuje przedsiębiorczynie przed dostarczaniem tego typu produktów i usług.

 

Pobierz notatki z tego odcinka: wolnawewlasnejfirmie.pl/luksus

 

Jaki pierwszy obraz przychodzi Ci do głowy, kiedy myślisz o luksusie? Jestem bardzo ciekawa Twoich skojarzeń.

Czego możemy się nauczyć od marek luksusowych? Przede wszystkim luksusowa marka jest postrzegana jako marka, która nie jest dla wszystkich. Jest tak postrzegana i właściwie jest też tak kreowana.

 

Luksus dotyczy niewielu

Luksusowe marki bardzo często są dopasowane do bardzo specyficznej grupy odbiorców albo do bardzo specyficznych potrzeb klientów, w związku z tym nie są dla wszystkich. I to jest często wyróżnikiem marki luksusowej. Nie mówię tutaj tylko o cenie, ale o tym, że naprawdę niektóre produkty bądź usługi są specjalistyczne, dedykowane. Mają taki specjalny smaczek, który podoba się tylko niektórym osobom.

Na przykład Ferrari, mimo tego, że się promuje w różnych mediach, to bywa gwiazdą na Formule 1 i tam często znajduje swoją grupę docelową, zahaczającą o swoich idealnych klientów. To coś, co jest celowe.

 

Luksus to odrobina magii

Marka czy produkt luksusowy nie kojarzy się tylko z logo i to jest kolejny wyróżnik. Zobacz, z czym kojarzy nam się marka Chanel. To jest nie tylko logo złożone z dwóch liter “C”, ale to jest też kolor czarny. Mała czarna, perły, numer 5… Tych skojarzeń z marką jest zdecydowanie więcej. Kiedy widzimy kobietę w małej czarnej, z perłami na szyi, to trudno nie skojarzyć tego ze stylem Chanel.

Marki luksusowe to nie tylko prosta decyzja zakupowa czy szybkie kupienie produktu. To doświadczenia i rytuały, czyli sprawianie, że cały proces styczności z marką nabiera pewnej magii.

Istnieje firma, która tworzy perfumy dla klientów. Kiedy wchodzimy do jej sklepu z perfumami, to zapach jest tworzony przy nas. Widzimy, jak osoba, która jest za to odpowiedzialna, miesza ze sobą zapachy i nakleja etykietę z naszym imieniem. Potem odczekujemy tydzień na wymieszanie się zapachu i dopiero po upływie tego czasu możemy używać takich perfum. To cały rytuał dotyczący tego, jak te perfumy są tworzone.

 

Luksus to wspólnota

Dobra luksusowe często kojarzą nam się z ekskluzywnym gronem, które sprawia, że mamy styczność z wybranymi osobami. Takimi, które mają wartości i gust podobny do nas. Takie, które łączą się poprzez podobne normy, zasady. Od razu przychodzą mi na myśl pola golfowe, na których obowiązuje specjalny dress code, i żeby na nie wejść musimy mieć specjalną kartę klubu golfowego.. Na całym świecie jest to uniwersalne.

Innym przykładem jest marka Hermes, która tworzy listę stałych klientów. I to właśnie oni, jako pierwsi, mają dostęp do najnowszych modeli torebek. Dzięki temu czują się wyróżnieni. Znajdują się w specyficznym gronie, które jako jedyne ma dostęp do najnowszych kolekcji.

Luksus to też produkty, które są wytwarzane ręcznie. To jest też czas. Na przykład, umożliwianie komuś na takiej pracy, że będzie miał więcej czasu dla rodziny. Luksus to produkty robione na zamówienie i wszystkie usługi, które są dostarczone indywidualnie, spersonalizowane. To indywidualny dobór i wyjątkowe podejście. To magiczna, wręcz rytualna obsługa klienta. To też bycie wśród wyjątkowych osób.

To pomysły, które możemy zaimplementować w naszych firmach, jeżeli chcemy naszym klientom dać odrobinę luksusu.

 

Jak wprowadzić odrobinę luksusu do swojej oferty?

Powróćmy do pytania tytułowego, które brzmi: “Jak pozwolić klientom na luksus posiadania twoich produktów i usług?”

 

Usługi i produkty jedyne w swoim rodzaju

Po pierwsze, luksusowe produkty i usługi to mogą być wszelkie produkty rękodzielnicze, konsultacje indywidualne, personalizacje produktu, indywidualny projekt czy limitowana seria.

 

Wyjątkowe opakowanie

Jak podnieść luksusowość produktu bądź usługi? Możesz pomyśleć na przykład o wyjątkowym opakowaniu i nad tym, jak opakować produkt, a co za tym idzie, sprawić, żeby klient czuł się jeszcze bardziej wyjątkowo. To też jest sposób dostarczania produktów i usług. Wszelkie wstążki, piękne pudełka, dołączone gratisy, niespodzianki – to jest cała ta magia.

Spotkałam się z firmami, które mają doskonałą obsługę klienta, która dzwoni po dostarczeniu produktu. To sprawia, że podnosi się od razu poczucie luksusowości produktu lub usługi.

 

Spotkania dla elitarnego grona

To może być też zorganizowanie spotkania tylko dla stałych klientów albo tylko dla pewnej grupy klientów. Zobacz, tutaj też możemy zrzeszyć naszych klientów i sprawić, że poznają siebie nawzajem. Spotkają osoby o podobnych wartościach czy podobnym guście.

 

Zacznij od swojej głowy

Często słyszę, że każda z nas chciałaby mieć klienta Premium czy produkty luksusowe w swojej ofercie. To nie jest takie proste. To są rzeczy, o których można poczytać, o które można dopytać. Takie, które można potestować.

Moja droga, jest jedna rzecz, której właścicielki firm, zazwyczaj nie myślą, mimo, że sabotuje luksusowość ich produktów i utrudnia przyciąganie klientów premium. To nasz mindset. To, co mamy w głowie odnośnie luksusu, produktu i jeszcze kilku rzeczy. Jakich? Już Ci mówię.

 

Pięć pytań, z którymi musisz się zmierzyć

Istnieje kilka kluczowych pytań, na które warto sobie odpowiedzieć, jeżeli chcesz pozwolić swoim klientom na odrobinę luksusu.

1. Czym jest dla ciebie luksus?

Zastanów się… Jak go czujesz? Jak go odbierasz? Jako fanaberię? Czy jest to coś, co warto włączyć do swojego życia? Czy jest to coś, za co byłabyś gotowa zapłacić czy coś, co jest Ci zupełnie zbędne?

To, jak myślisz o luksusie bardzo rzutuje na to, jak wyglądają w Twojej firmie  produkty luksusowe. Na to, czy w ogóle istnieją i jak się sprzedają.

2. Jakie masz wyobrażenie o klientach, którzy kupują produkty luksusowe?

W moim odczuciu to bardzo mocne i ważne pytanie. Jak sobie wyobrażasz takiego klienta? Czy jest to starszy, trochę nadęty pan w polo? A może jest to marudna klientka z tipsami? Czy może jest to równa babka, która z radością korzysta z Twoich usług i produktów?

Tych wyobrażeń może być naprawdę dużo,ale najczęściej to pierwsze skojarzenie jest tym, które siedzi w naszej podświadomości. Ten pierwszy obraz osoby, jaki wyłonił się w Twoim umyśle po usłyszeniu tego pytania. To coś, co jest niezwykle ważne.

Być może myślisz, że są to klienci trudni, wymagający. A może wydaje Ci się, że są to klienci upierdliwi, którzy mają super wysokie wymagania, którym nie jesteś w stanie sprostać. To wszystko jest do zweryfikowania.

3. Jak pracochłonne wydaje Ci się stworzenie luksusowej oferty?

Część z Was myśli, że aby coś było luksusowe, to musi być ekstra dopracowane. Tak, luksusowe to bardzo często jest jakość, ale nie tylko. To dużo, dużo więcej. To coś, co zazwyczaj wymaga tyle samo pracy, ile przy zwykłych produktach. Czy oddajesz byle jaki produkt do użytku innym osobom? Czy zdarza Ci się, że odwalasz swoją usługę po to tylko, żeby po prostu już poszła do klienta? Nie.

Mam poczucie, że wiele z nas tworzy naprawdę luksusowe produkty i usługi. Kwestią jest teraz tylko, czy to widzimy i czy jesteśmy gotowe pomyśleć o swoich produktach i usługach w takich kategoriach,a co za tym idzie, wycenić je w taki sposób.

4. Kiedy i na jaki luksus samej sobie pozwalasz?

Jeżeli pytanie numer jeden wydało Ci się proste, to pytanie numer cztery może być tym, które wyłowi teraz te wszystkie przestrzenie, które jeszcze ograniczają Cię w stworzeniu luksusowych produktów. I pamiętaj, to nie muszą być produkty takie jak Ferrari czy perfumy robione indywidualnie przy kliencie, ale to każda indywidualna konsultacja, podejście, projekt, spersonalizowanie projektu. To wszystko już jest luksusem.

5. Jak czułabyś się jako właścicielka luksusowej marki?

Jak wyobrażasz sobie samą siebie w tej roli? Co czujesz? Ekscytację? Rozpacz? Panikę? Stres? Wizję miliona maili i kolejnych wymagań, które musisz zrealizować? Czy podekscytowanie klientami, którzy do Ciebie w związku z tym przychodzą i z którymi Twoja firma ma styczność?

To pięć pytań, na które warto sobie bardzo szczerze i na spokojnie odpowiedzieć. Na sam koniec porozmawiajmy jeszcze trochę o wycenie produktów luksusowych i usług. Jak pozwolić klientom z nich skorzystać? Po pierwsze, mieć je w ofercie, a po drugie dobrze je wycenić.

Czy poczułabyś się bardzo doceniona, gdybyś zapłaciła za ręcznie stworzony produkt dwadzieścia złotych? Czy dalej czułabyś, że to coś naprawdę wartościowego i luksusowego? Pieniądz jest energią przekazywaną za wykonanie jakiegoś działania, więc ta kwota musi być proporcjonalna. Oczywiście, nie musi być, ale idealnie byłoby, żeby była proporcjonalna do energii włożonej do wyprodukowania tego produktu bądź usługi.

Są osoby, które cenią jakość i produkty luksusowe im to zapewniają. Cenią sobie nietuzinkowość i bycie w małej grupie osób posiadających dane rozwiązanie. Archetypy finansowe, które z tym rezonują to Celebrytka i Romantyczka. Lubią doświadczać przyjemności. Pozwólmy takiej przyjemności doświadczyć klientom w naszych firmach.

Są klienci, którzy chcą się poczuć wyjątkowo docenieni. I są osoby, które potrzebują luksusowych indywidualnych rozwiązań. Czegoś szytego dla nich na miarę. Mają jakieś swoje wyobrażenie o czymś, czegoś konkretnego potrzebują i to dzięki temu to dostają.

Moja droga, jak dla Ciebie brzmi pozwolenie klientom na posiadanie luksusowych produktów i usług w Twojej firmie? Czy jesteś gotowa, aby podkręcić trochę docenianie i wycenianie Twoim produktów i usług po to, żeby stały się bardziej luksusowe? I dać klientom przyjemność z ich kupowania?

Chciałabym zakończyć ten pierwszy odcinek cytatem Ralpha Lorena:

“Nie projektuję ubrań. Ja projektuję marzenia.”

Czy projektujesz marzenia? Spełniasz marzenia klientów i chcesz pozwolić im na odrobinę luksusu?

 

Obfitości,

Dorota

 

Pobierz notatki z tego odcinka: wolnawewlasnejfirmie.pl/luksus

 

MIEĆ CZAS I FIRMĘ? TO MOŻLIWE!
Zapisz się na newsletter i otrzymaj bezpłatny WORKBOOK, dzięki któremu postawisz swoje pierwsze solidne kroki w kierunku większej ilości czasu dla siebie.
 Twój e-mail jest u mnie bezpieczny, a treści przesyłane wysoce wyselekcjonowane.
PORZĄDKOWANIE ZADAŃ
Zapisz się na newsletter i otrzymaj PDF, który na jednej stronie przeprowadzi Cię przez proces porządkowania zadań.
 Twój e-mail jest u mnie bezpieczny, a treści przesyłane wysoce wyselekcjonowane.
POTWIERDŹ E-MAIL
Sprawdź proszę pocztę i potwierdź maila, klikając w wysłany link. Po kliknięciu zostaniesz przekierowany do strony z plikiem PDF.
 Twój e-mail jest u mnie bezpieczny, a treści przesyłane wysoce wyselekcjonowane.
Jeżeli go nie widzisz, sprawdź SPAM - mógł tam trafić przez pomyłkę.
Pobierz darmowe narzędzie
Zapisz się na listę i pobierz KARTĘ MACIERZY IDEI, aby uporządkować swoje pomysły i wybrać te najpotrzebniejsze właśnie teraz!
Fantastycznie! Email
z linkiem już do Ciebie leci!
Jeżeli nie znajdziesz wiadomości w swojej skrzynce to zajrzyj do folderu SPAM - być może tam wylądował.
Pobierz darmową listę narzędzi
Zapisz się na listę i pobierz listę narzędzi do automatyzacji i rozwijania firmy wraz z praktycznym opisem, której sama używam!
Hurra, bezpłatne narzędzie za chwilkę będzie w Twoich rękach!
Zapisz się na listę i pobierz KARTĘ DIAGNOSTYKI FIRMY, aby sprawdzić na ile dokładnie Twoja firma jest dopasowana do Ciebie.
Pobierz darmowe narzędzie
Zapisz się na listę i pobierz LISTĘ 18 PRZEKONAŃ I UNIWERSALNĄ METODĘ ICH ZMIANY, aby Twoja firma mogła się sprawnie rozwijać w zgodzie z Tobą!
Pobierz darmowe narzędzie
Zapisz się na listę i pobierz ARKUSZ TWORZENIA MODELU OFEROWANIA , aby nadać konkretna strukturę Twojej ofercie i przyciągnąć prawdziwych klientów!
Pobierz darmowe narzędzie
Zapisz się na listę i pobierz narzędzie do UPORZĄDKOWANIA ZADAŃ WŁAŚCICIELKI, aby wiedzieć, czym naprawdę masz się zająć we własnej firmie teraz!
ZNAJDŹ KLIENTA IDEALNEGO I DOPASUJ DO NIEGO OFERTĘ
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ I ODBIERZ NARZĘDZIE
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
3-MINUTOWA DIAGNOSTYKA TWOJEJ FIRMY
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ I ODBIERZ NARZĘDZIE
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
ZAMKNIĘCIE FIRMY - KIEDY POWIEDZIEĆ SOBIE DOŚĆ?
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ I ODBIERZ NOTATKI
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
KLAROWNEJ WYCENY TWOJEGO CZASU
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ I ODBIERZ ARKUSZ DO OBLICZENIA
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
UPORZĄDKUJ FIRMĘ W 5 DNI!
ZAPISZ SIĘ NA WYZWANIE I KROK PO KROKU
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
  • zdiagnozujesz obszary, które działają, a które są do poprawienia
  • określisz komu konkretnie służy Twoja firma i jak docierać do właściwych klientów
  • jasno określisz cel biznesowy, aby pracować sprawniej i efektywniej
Przekonania blokujące rozwój firmy i jak sobie z nimi poradzić
Zapisz się na listę i zarezerwuj miejsce na webinar
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
STWÓRZ KLAROWNE GRANICE - SPECJALNE NARZĘDZIE
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ I ODBIERZ NARZĘDZIE
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.
21 PRAKTYCZNYCH SPOSOBÓW, ABY ZARABIAĆ WIĘCEJ PRACUJĄC MNIEJ
POBIERZ CHECKLISTĘ Z OPISEM
Twój adres jest tutaj bezpieczny.
JAK DOPASOWAĆ MODEL FIRMY DO SIEBIE?
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ I ODBIERZ PRAKTYCZNE NOTATKI PDF Z LINKAMI
Zero spamu, sam konkret. I w każdej chwili możesz się wypisać.